?

Log in

[......zielony..anarchizm...] [entries|archive|friends|userinfo]
[.......zielony.............anarchizm]

[ userinfo | livejournal userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| [GREEN ANARCHIST INTERNATIONAL ASSOCIATION - G A I A] [The Online Green Anarchy Archive ] [green_anarchy] [alf_pl] [alf_poland] ]

Panic on the Streets of London... [Jul. 7th, 2005|09:43 pm]
[.......zielony.............anarchizm]

khrysha
[Current Mood |cynicalcynical]

So what's your dirty little conspiracy theory on the bombings in London today?

IRA? AL QUEDA? ISRAEL? USA? G8 protestors/rich-bastards? Any one else???

Maybe it's just the Russki's who're jealous that London got the Olympics in 2012 [?]!!!

*hit twilight zone music tape*
LinkLeave a comment

wholefoodfarmcy Concious Health Seminar [Apr. 21st, 2005|04:40 pm]
[.......zielony.............anarchizm]
dianataylor2012
Date & Time: Tuesday, April 26 2005
7:00 PM
Location: The Living Temple
7561 Center Ave, #24
Huntington Beach, CA 92647 view map
More info. http://www.uhs.wholefoodfarmacy.com

Join us for a fun, FREE, informative evening. Learn about the sacred geometry and special properties of whole foods, and the secrets of optimal health. The foods you eat, the water you drink, the products you use, the lifestyle you live all effect your health! and the health of those around you,

The Great American Whole Food Farmacy uses only the finest raw whole food ingredients grown earth-friendly. All ingredients are free from chemicals, pesticides, fungicides and non-GMO. Meals, snacks, shakes, and personal care products are carfully and precisely designed to target specific organs and body systems based on ancient wisdom of each ingredients geometry (shape), color, and other factors. Each unique and powerful product will profoundly effect the function and performance of your body? Whole food samples will be available at events!

Additional Topics & Experiences: We will feature Profound information
regarding topics of creating a conscious community, Health Education, Spiritual Education, Sacred Geometry, Wholesale Pricing, Regional Support, Conscious Media, Financial Education and an Income Producing Referral Program. This is the companies Launch in the Southern California area and opportunities to participate in the expansion Are Available

We look forward to the equal exchange of loving energy...

Sincerely,

Diana Taylor,
Whole Food Farmacy Distributor
http://www.uhs.wholefoodfarmacy.com

Unity, Peace, Love, & Enlightenment Image hosted by Photobucket.com
LinkLeave a comment

PKO BP Zyskali inwestorzy, stracil Skarb Panstwa. [Dec. 8th, 2004|07:24 am]
[.......zielony.............anarchizm]

lovely__angel
PKO BP - Zanizona cena sprzedazy akcji.
Zysk inwestorow, strata Skarbu Państwa.

Minister Socha w wywiadach udzielanych w trakcie emisji akcji PKO BP mowil o czynniku natury spolecznej i atrakcyjnosci inwestycji majacej zachecic osoby fizyczne do gieldy. Cena emisyjna miala gwarantowac godziwy zysk przyszlym nabywcom. "Czynnik spoleczny" majacy zagwarantowac osobom fizycznym godziwy zysk rozciagnal sie na osoby zagraniczne, w tym inwestorow instytucjonalnych... Jaki jest powod aby zapewnic inwestorom zagranicznym godziwy zysk na prywatyzacji PKO BP?
Dlaczego minister Socha sprzedaje PKO BP znacznie taniej anizeli cena rownowagi popytu i podazy? Na jakiej podstawie minister skarbu zabiega o wplywy (zarobek) nabywcow akcji, zamiast o zarobek skarbu państwa? Firma jest warta tyle ile nabywcy chca w danej sytuacji rynkowej za nia zaplacic. 90% redukcja zapisow swiadczy, iz ustalono cene akcji znacznie ponizej jej wartosci rynkowej; "czynnik natury spolecznej". Minister skarbu jezeli ma taka wole moze rozdawac swoj prywatny majatek, ale dlaczego rozdaje majatek publiczny?
Za zysk osob i funduszy nabywajacych akcje PKO BP zaplaca wszyscy obywatele. Pieniadze podziela pomiedzy siebie nabywcy akcji PKO. Wszyscy zarobili na niskiej cenie PKO BP, tylko Skarb Państwa stracil - czyli cale spoleczeństwo, takze ci ktorych nie stac bylo na zakup akcji oraz nie stac na zakup lekow, ktore powinny byc finansowane z publicznych pieniedzy. Panie Ministrze, dlaczego sprzedaje Pan "z premedytacja" majatek publiczny za cene nizsza od rynkowej? Roznica tylko 1 zloty w cenie akcji PKO BP oznacza przy sprzedazy 380 mln akcji wartosc 380 mln zlotych odebranych Państwu - czyli wszystkim obywatelom.
Czy minister Socha zamierza zwrocic kwote kilkuset milionow zlotych ze swojego prywatnego majatku?
Zarobily osoby, ktore zakupily akcje, reszta stanowiaca 99% spoleczeństwa stracila. Ktos zarobil aby ktos mogl stracic. Zarobili ci co maja pieniadze i kupuja akcje, a stracili ci co nie maja pieniedzy i nie kupili akcji.
Sprzedawany byl majatek wszystkich, nie prywatne akcje ministra Sochy. Inwestorzy zamierzali kupic od skarbu państwa znacznie drozej, jednak minister sie uparl i powiedzial, ze chce sprzedac taniej. Ograniczenie gornej ceny spowodowalo, ze tlum sie ustawil w kolejki, a na sesji byla 90% redukcja... Po prostu minister sie uparl, ze da zarobic inwestorom kosztem skarbu państwa.
Minister Socha z premedytacja zanizyl cene sprzedazy akcji PKO BP w oparciu o "czynnik natury spolecznej". Ten sam czynnik powinien doprowadzic ministra Soche przed oblicze wymiaru sprawiedliwosci.
Stop-korupcji@mail.com

Komentarz:
Wszyscy zarobili, a zaplacil za to minister skarbu. Zaplacil nie swoimi pieniedzmi. MSP sprzedalo akcje za 20.50 zlotych, a moglo sprzedac za 22.50-23 zlote. Minister Socha rzeczywiscie na sile chcial dac zarobic inwestorom. Czy kurs wzrosnie po sprzedazy w ofercie publicznej czy nie to juz inna sprawa - albo wzrosnie o 30% albo spadnie o 30% - tego nie wie nikt. Przy czym opcja stabilizacji kursu jak najbardziej ma znaczenie - dzieki niej akcje sa obarczone mniejszym ryzykiem i za to mozna uzyskac wlasnie wyzsza cene sprzedazy.
Wazne jest to, ze gdy Socha sprzedawal akcje po ustalonej przez siebie cenie to popyt znacznie przewyzszal oferte - w kazdej kategorii inwestorow! Minister Socha zamiast ustalic cene rownowagi, ustalil cene nizsza.
Gdyby zarzadzajacy prywatnym majatkiem tak sprzedawal akcje swojego mocodawcy to by zle skończyl. Ale minister zarzadza majatkiem publicznym...
Jaroslaw Suplacz
j.suplacz@rediffmail.com
LinkLeave a comment

Przymusowe zakupy [Nov. 26th, 2004|11:02 pm]
[.......zielony.............anarchizm]

lovely__angel
Siec hipermarketow REAL musi wyjasnic, dlaczego obliguje klientow do zakupu niektorych towarow i na jakiej podstawie pobiera karna oplate w wysokosci 50 zl. Spolce postawiono rowniez zarzut podawania zawyzonych cen i stosowania reklamy wprowadzajacej klientow w blad.
Urzed Ochrony Konkurencji i Konsumentow wszczal postepowania wyjasniajace i administracyjne wobec hipermarketow REAL w Lublinie i Warszawie. W Lublinie zlozona zostala skarga na to, ze klienci, ktorzy sprawdzaja towar ogolnodostepny na hali samoobslugowej, ale go nie kupia, musza zaplacic za ten towar, a dodatkowo uiscic 50 zl za jego rozpakowanie. Chodzi o niektore kosmetyki (np. dezodoranty, wody toaletowe), ktorych klienci nie kupia, dopoki ich nie przetestuja. A to wymaga niekiedy otwarcia opakowania.
Sklep musi wyjasnic Urzedowi, czy konsumenci maja prawo rozpakowywac takie produkty, a jesli nie – to w jaki sposob sa o tym informowani. REAL zostal rowniez zobowiazany do poinformowania, jakie warunki techniczno-organizacyjne zapewnia klientom w celu dokonania wyboru towaru i sprawdzenia jego jakosci (moga temu sluzyc np. testery perfum). Przedsiebiorca musi rowniez podac podstawe prawna, na podstawie ktorej obliguje klienta do zakupu towaru, jesli ten go rozpakuje i wyprobuje, a takze do zaplaty dodatkowych 50 zl.
Warszawskiemu REAL-owi zarzuca sie natomiast naruszenie zbiorowych interesow konsumentow poprzez stosowanie czynow nieuczciwej konkurencji. Spolka stosowala wprowadzajace w blad ceny i reklame. Przy kompletach produktow (towar glowny plus towar gratis) podawano zawyzone ceny. Ponadto, zdaniem UOKiK, oznaczenie towaru zawieralo elementy promocji i wprowadzajacej w blad reklamy. Moglo to wywolac u konsumentow mylne przekonanie co do wlasciwej ceny towaru, a tym samym miec wplyw na decyzje o zakupie danego produktu.
Oba hipermarkety maja ustosunkowac sie do przedstawionych zarzutow i odpowiedziec na postawione przez Urzad pytania. Za nieudzielenie informacji lub za udzielenie informacji nieprawdziwej badz wprowadzajacej w blad prezes UOKiK moze nalozyc na przedsiebiorce kare pieniezna w wysokosci od 1000 do 50 mln euro.

Zrodlo: Gazeta Prawna
LinkLeave a comment

Wycofane szczoteczki. [Nov. 26th, 2004|11:02 pm]
[.......zielony.............anarchizm]

lovely__angel
Gilette wycofuje z polskiego rynku elektryczne szczoteczki do mycia zebow Oral-B Cross Action Power, ktore moga byc grozne dla zdrowia i zycia. Ani firma, ani Urzad Ochrony Konkurencji i Konsumentow nie spieszyli sie, zeby poinformowac o tym zagrozeniu klientow.
Szczoteczki moga byc niebezpieczne, bo w trakcie mycia zebow zebow ich glowka moze odpasc i dostac sie do zoladka lub tchawicy. W tym ostatnim przypadku moze to spowodowac zadlawienie. Produkujacy szczoteczki koncern Gilette twierdzi, ze w USA zdarzyly sie trzy grozne dla zdrowia przypadki odlaczenia glowki, jednak wszystko skonczylo sie dobrze. Dzieci niepelnosprawne, m.in. z autyzmem, zacisnely zeby w czasie ich mycia, co spowodowalo odpadniecie koncowki szczoteczki. Wymagana byla interwencja lekarza, ale dzieciom nic sie nie stalo. Firma postanowila wycofac szczoteczki Cross Action Power ze wszystkich rynkow na swiecie. Klienci moga zwracac szczoteczki producentowi. W jego imieniu akcje przeprowadza firma Avanti.
O pechowych szczoteczkach polscy klienci dowiedzieli sie jednak nie od Gilette, ale od UOKiK. Urzad opublikowal w tej sprawie komunikat. Wynika z niego, ze na nasz rynek trafilo 120 tys. wadliwych szczoteczek i 150 tys. glowek do nich. Wedlug UOKiK Gilette rozpoczela akcje wycofywania szczoteczek od 27 pazdziernika. UOKiK rowniez nie dowiedzial sie o sprawie od Gilette. Zostal powiadomiony przez brytyjskiego odpowiednika. Z niekompletnego komunikatu brytyjskiego urzedu, wynika, ze tamtejszy urzad zostal poinformowany przez Gilette.

Zrodlo: Rzeczpospolita
LinkLeave a comment

Nie ma biopaliw [Nov. 26th, 2004|11:00 pm]
[.......zielony.............anarchizm]

lovely__angel
W przyszlym roku 2 proc. energii w sprzedawanych na terenie UE paliwach powinno pochodzic ze zrodel odnawialnych. Polska nie ma szans na sprostanie tym zaleceniom. W przyszlym roku problemem moze byc tez brak surowca.
Rzad nie ma jeszcze pomyslu, jak wywiazac sie z obowiazku uzywania biopaliw w transporcie, okreslonego w jednej z dyrektyw UE (2003/30/WE). Ministerstwo Rolnictwa pracuje nad dwiema nowymi ustawami, ktore maja zastapic obowiazujaca ustawe, zakwestionowana czesciowo przez Trybunal Konstytucyjny. Nie ma jednak szans, by nowe prawo powstalo w tym roku.
Komisja Europejska zaleca, aby 2 proc. calosci energii, jaka zawieraja w sobie benzyny i olej napedowy uzywane do transportu, stanowila energia odnawialna. W przyszlym roku bedzie to niezwykle trudne do osiagniecia - twierdzi Wydzial Gospodarki Ziemia w Ministerstwie Rolnictwa.
PKN Orlen, najwiekszy producent paliw w Polsce, obliczyl, ze aby wywiazac sie z unijnych wymogow, zawartosc bioetanolu w polskiej benzynie powinna wyniesc 3,2 proc., a estrow metylowych w oleju napedowym - 2,12 proc. objetosci. W ubieglym roku branza paliwowa wprowadzila do obrotu 76,2 mln litrow bioetanolu, co stanowilo ok. 1,4 proc. ogolu sprzedawanych benzyn. W tym roku bedzie to prawdopodobnie o polowe mniej. W Polsce dotad nie sprzedawano biodiesla - oleju napedowego zmieszanego z estrami metylowymi powstajacymi z rzepaku.
Produkcja biokomponentow dodawanych do benzyny nie jest - zdaniem przedsiebiorcow - na tyle oplacalna, aby rozwijac ja na szeroka skale. Nieco inaczej jest w przypadku wspomnianych estrow metylowych. Ich wytwarzaniem w Polsce zajmuje sie tylko Rafineria Trzebinia. Rocznie moze wyprodukowac 100 tys. ton - wszystko jest sprzedawane do Niemiec. Rafineria zakontraktowala juz na przyszly sezon 80 tys. ton oleju od osmiu dostawcow, co pochlonie jedna czwarta krajowej produkcji rzepaku.
W przyszlym roku problemem moze byc brak surowca do produkcji biopaliw. W Niemczech budowane sa cztery duze instalacje do wytwarzania biodiesla. Moga one kupic cala polska produkcje rzepaku. W niemieckim Rostoku, Trzebinia buduje wlasna instalacje do produkcji estrow metylowych. Inwestycja ta, jak zapewnia spolka, zwrocic sie powinna w ciagu 3 lat.
Zaklady tluszczowe ADM Szamotuly, jedne z najwiekszych w Europie wytworcow olejow roslinnych miesiecznie eksportuje do Niemiec kilka tysiecy ton oleju rzepakowego z przeznaczeniem na biopaliwa.
Na brak zainteresowania nie narzekaja rowniez Zaklady Tluszczowe Kruszwica.
Na poczatku pazdziernika ubieglego roku Sejm przyjal ustawe o biokomponentach stosowanych w paliwach cieklych, czyli biopaliwach. Sa to paliwa z domieszka produktow pochodzenia roslinnego - estrow wytwarzanych z rzepaku i etanoli wytwarzanych ze zboz. Byla to juz trzecia proba stworzenia podstaw prawnych stosowania biopaliw w Polsce. Za pierwszym razem pod ustawa nie chcial sie podpisac prezydent, za drugim prace zablokowal marszalek Sejmu. Rowniez przyjety ostatecznie dokument budzi kontrowersje.
Rzecznik praw obywatelskich zaskarzyl go do Trybunalu Konstytucyjnego. Okazalo sie, ze ustawa jest niezgodna z polskim prawem. Chodzilo o to, ze producenci, dystrybutorzy i importerzy paliw byliby zmuszeni pod kara pieniezna do dodawania biokomponentow do benzyny i oleju napedowego. Konsumenci natomiast nie byliby informowani, ile biopaliwa znajduje sie w benzynie, ktora kupuja. Zaskarzone przepisy nie funkcjonuja, do tej pory nie uchwalono nowych.

Zrodlo: Rzeczpospolita
LinkLeave a comment

Nadzór nad organizmami zmodyfikowanymi. [Nov. 16th, 2004|10:12 am]
[.......zielony.............anarchizm]

lovely__angel
Sejmowa Komisja Ochrony Środowiska rozpatrzyła w pierwszym czytaniu projekt nowelizacji ustawy o organizmach genetycznie zmodyfikowanych. Projekt ustawy wprowadza zmiany w przepisach krajowych, mające na celu zapewnienie stosowania w Polsce nowych rozporządzeń Parlamentu i Rady Europejskiej.
Projekt reguluje m.in. zasady zamkniętego użycia mikroorganizmów genetycznie zmodyfikowanych (GMM), organizmów genetycznie zmodyfikowanych (GMO) oraz wprowadzenia ich do obrotu. Propozycje zmierzają również do utworzenia spójnego systemu nadzoru nad użyciem GMO.
W tym celu zostaje określony podział obowiązków nadzorczych między Państwową Inspekcją Pracy, Państwową Inspekcją Sanitarną, Inspekcją Ochrony Środowiska, Inspekcją Handlową, Inspekcją Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Państwową Inspekcją Ochrony Roślin i Nasiennictwa oraz Inspekcją Weterynaryjną.

Zrodlo: GAZETA PRAWNA
LinkLeave a comment

Morgan Spurlock, reżyser filmu "Super Size Me" [Nov. 15th, 2004|09:03 pm]
[.......zielony.............anarchizm]

lovely__angel
- http://kobieta.gazeta.pl/wysokie_obcasy/1,53581,2385871.html
LinkLeave a comment

Hipermarkiet z ludzka twarza. [Nov. 15th, 2004|09:01 pm]
[.......zielony.............anarchizm]

lovely__angel
- http://serwisy.gazeta.pl/kultura/1,34169,2390803.html
LinkLeave a comment

Zmiany - wazne! [Oct. 1st, 2004|09:23 pm]
[.......zielony.............anarchizm]

lovely__angel
Zmiany - wazne!

1. Zmienia sie konto informacyjne ALF Polska - Info-Group:
- alf-info@respectanimals.com
Tylko z tego konta aktywisci ALF-Polska Grupa Informacyjna, beda udzielac informacji nt. tego ruchu (nie grupy!, stowarzyszenia!, klubu!),
rowniez udzielac informacji prasowych w sytuacjach, gdy bedzie to potrzebne. Prase zostawiamy dla grup tego potrzebujacych.

Jesli zauwazylas/les w Twojej lokalnej prasie informacje na temat przeprowadzonych akcji ekotaz, podeslij skan i
adres do redakcji, wlasnie na to konto.

Rowniez z tego konta udzielane sa informacje nt. wiezniow eko-sabotazu i animalizmu.
Postaramy sie rowniez mowic o innych wiezniach oporu.

2. Na serwerze ZielonyAnarchizm.Pl powstaje forum i system e-blog.
3. Aktywisci z Wielkiej Brytanii beda tlumaczyc teksty dt.: anarchoprymitywizmu, zielonego anarchizmu, ekosabotazu,
antyglobalizmu, ALF i pokrewnych tematow.
4. Moze uda sie stworzyc distro; materialy beda sciagane rowniez z zagranicy. Czesc zyskow przeznaczana
bedzie na Animal Liberation Front - Polska.

Dziala kilka zaprzyjaznionych distro, ale to nadal za malo!

5. Strona ALF-Polska i Zielony Anarchizm.Pl zostaly juz podlinkowane w kilku zagranicznych serwisach.
6. Uruchomiony bedzie rowniez telefon informacyjny ALF; osoby zainteresowane prosze o podeslanie mejla.
Sluzy on informowaniu o potrzebach przeprowadzenia akcji w obronie zwierzat i Natury.
7. Nadal trwaja rozmowy nt. koszulek z nadrukami ALF.
8. Myslimy nad koncertem za granica na rzecz polskiego ALF.
W Polsce ludzie boja sie mowic otwarcie o wsparciu dla grup sabotazowych... troche szkoda.
Ten koncert posluzylby nie tylko dla ALF, bo sa grupy eko-sabotazu wspierajace ALF, ale nie wchodzace w sklad tego ruchu.
Ten koncert bylby rowniez dla nich. Tyle, ile jest miast w Polsce - tyle jest potrzeb!
Sabotaz nie jedno ma imie... a podobno, powstaja juz pracownicze grupy sabotazu; co tylko moze cieszyc!!!
9. Na poczatku przyszlego roku postaramy sie zaprosic jednego z aktywistow Earth First!
Aby opowiedzial cos nt. tego ruchu. Co rozumie pod pojeciem eko-sabotazu, itp.
W sumie moznaby zahaczyc tematycznie o warszawska grupe Przyjazne Miasto i jaki jest Jego stosunek do tego typu zjawisk.
Na razie to tylko plany, ale rozmowy juz trwaja.


Dzieki tym wszystkim osoba za informacje nt. polskiego ruchu eko-sabotazowego i sabotazowego.
"... badzcie trybem niszczacym maszyne zniszczenia i smierci." gen. Ludd
Ogrome dzieki rowniez za wsparcie i czesto Przyjazn, to wszystko dzieki Wam!


Wyzwolenie ludzi!
Wyzwolenie zwierzat!

Pozdrawiam,
Cri de Pagan Coeur
ALF-InfoGroup/G.A.S./dfXyc/H84 Crew southpoland hc/punk crew/Black Roses Crew emofuckin'noisecrew
antihardline drug free emo positive punk rock band - Naznaczeni Znieczulica
(nin-jitsu stajla) ;)


Z ostatniej chwili...
Sa juz dostepne koszulki ALF!!!!!!!

4 wzory probne, jeden jest pewny. Jest to ten sam wzor, jaki znajduje sie na WebRingu "ALF Support"; stron wspierajacych ALF;
smok; A i LF w koleczku - wzor jest na stronie ALF Polska Info Group.
Zamowienia na:
- dreadzzz_zone@o2.pl
- tel.: 604.327.739
- tel.: 608.197.099
rozmiar, ilosc, kolor, koszulka czy bluza, itd.
Dostepne sa rowniez pieszczochy i pasy na paskach parcianych, torby na pasku, itd.
Po wiecej info, na wspomniany wyzej adres!
Cena na koncercie, czad gieldzie, itd. - 22zl; wysylkowo - 25zl - 3zl od kazdej koszulki idzie na ALF.

Wszystkie dystrybucje, majace swoje strony WWW i wspierajace ALF beda mialy ikonke-odsylacz do strony ALF Polska Info Group.
Takowa, istnieje juz na stronie:
- http://www.czsz.org

Po za wspieraniem ALF, wspierasz rowniez miedzymiastowy kolektyw, laczacy anarchistow i kontrkulture z tych miast!
Od wydawcow zinow ulicznych np. "Siempre la Contra"... po muzykow grajacych w kapelach hc/punk.

Trwaja rozmowy nad koncertem wspierajacym ALF.

Peace, Noise... Respect.
LinkLeave a comment

List do Watykanu. [Sep. 26th, 2004|08:05 pm]
[.......zielony.............anarchizm]

lovely__angel
List do Watykanu

Zrodlo: Globalizacja.


Hallo na stronie
http://www.iddd.de/umtsno/pappl.htm

Ustawilem list otwarty do Watykanu (z polskimi znakami).
Prosze go podac ewentualnie dalej.


Polanica Zdroj, 1.9.2004

Do Jego Swiatobliwosc, Papiez Jan Pawel II, list otwarty
Najukochanszy Ojcze Swiety!

Prosimy o pomoc.

Nasz kosciol i kilkaset innych kosciolow polskich zostaly przebudowane w stacje bazowe telefonii komorkowej, rysunek jest na http://iddd.de/umtsno/koscioly/wieza3.gif

Nie chcemy sie modlic w stacjach bazowych, ktore emituja na cztery strony swiata rakotworcze pola elektromagnetyczne.
Pomimo prosb i protestow, ksieza i proboszczowie ignoruja leki swoich wiernych.

Skad leki?, skad gniew?

To ludzie i ich losy. Trzynascie (13) zgonow wokol kosciola w Brodnicy. Ciezkie choroby w otoczeniu kosciola w Polanicy Zdroju od czasu jego przebudowy na stacje bazowa.

Wedlug gazety Super Expres z 20-go lutego 2002,
http://iddd.de/umtsno/bocian.htm#kara istnieje z Watykanu zakaz zarabiania na antenach telefonii komorkowej.

Czy to prawda?

Od uczciwych elit naukowych dowiedzielismy sie o licznych dowodach szkodliwosci calodobowego naswietlania kwantami promieniowania elektromagnetycznego.

Prosze przyjrzec sie streszczeniu 1500 prac badawczych radzieckich naukowcow pod redakcja profesora Hechta (na zlecenie niemieckiego Telekomu), http://iddd.de/umtsno/profhecht.htm) lub jako .pdf, 464 KB http://iddd.de/umtsno/profhecht , ktore opisuje liczne smiertelne choroby w wyniku naswietlania ludzi promieniowaniem elektromagnetycznym przez 2, -5, -10, -15 lat. Prosze zwrocic uwage na projekt badawczy Reflex, http://iddd.de/umtsno/reflexstudie.pdf (Risk Evaluation of Potential Environmental Hazards From Low Energy Electromagnetic Field Exposure) 12-stu osrodkow naukowych z
siedmiu krajow europejskich, finansowany przez Unie Europejska, ktory w sposob jednoznaczny w tak zwanej "Doppel-Blind-Studie"-(randomizowana, podwojnie slepa proba) udowadnia http://iddd.de/umtsno/adlkoferreflex2.pdf nieodwracalne pekanie lancuchow genetycznych DNA w wyniku naswietlania kwantami promieniowania elektromagnetycznego o mocy miliony razy mniejszej niz dopuszczalne rzekomo "bezpieczne" wartosci progowe natezen promieniowania elektromagnetycznego w zakresach wielkich i niskich czestotliwosci. Dalsze dowody znajduja sie na stronach

http://iddd.de/umtsno/60krebs.htm
http://iddd.de/umtsno/100aerzte.htm

jeszcze wiecej na ten temat jest na
http://umtsno.de

Ojcze Swiety spraw, zeby z kosciolow promieniowala tylko milosc.

Z zyczeniami zdrowia i wyrazami najglebszego szacunku pozostaje
z powazaniem

Krzysztof Puzyna
webmaster@umtsno.de
LinkLeave a comment

Soja. [Sep. 26th, 2004|08:04 pm]
[.......zielony.............anarchizm]

lovely__angel
Soja.

Zrodlo:
- W Obronie Zwierzat.


z BBC:
http://www.bbc.co.uk/polish/scitech/story/2004/09/040903_soya__wildlife.shtml

Soja grozna dla przyrody.

Coraz wiekszy popyt na soje zagraza milionom hektarow lasow i sawann w Ameryce Poludniowej.
Plantatorzy przeznaczaja kolejne nowe tereny pod uprawy. WWF, organizacja zajmujaca sie ochrona przyrody, opublikowala raport na temat wplywu takiego stanu rzeczy na srodowisko naturalne.
Wynika z niego, ze do 2020 roku zniszczeniu moga ulec 22 miliony hektarow terenow bedacych siedliskami wielu gatunkow zwierzat.
Zdaniem przedstawicieli organizacji, da sie tego uniknac, jesli farmerzy zaczna wspolpracowac z hodowcami bydla - korzystajac z tych samych terenow.
Raport wskazuje, ze od 1994 roku, czyli przez 10 lat, liczba gruntow, na ktorych uprawiana jest soja w Argentynie, Boliwii, Brazylii i Paragwaju, zwiekszyla sie ponad dwukrotnie.

Znikajace lasy.

Wedlug autorow dokumentu, to plantatorzy soi odpowiadaja za znikniecie lasow na wybrzezach w poludniowej Brazylii oraz we wschodnim Paragwaju.
Rowniez w ten sposob pod uprawy zostaly przeznaczone rozlegle tereny sawann Chaco w Argentynie oraz Cerrado w Brazylii.
Mieszkalo tam wiele zwierzat zyjacych jedynie w Ameryce Poludniowej - jak gatunki jaguara, wilka czy mrowkojada.
Wedlug WWF, wplyw na taki stan rzeczy ma wzrastajacy popyt na soje z krajow Unii Europejskiej oraz z Chin.
Duze ilosci sa przeznaczane na pasze dla zwierzat hodowlanych - bydla, trzody chlewnej oraz drobiu.
Autorzy dokumentu spodziewaja sie, ze w ciagu nastepnych lat popyt na soje zwiekszy sie o 60 procent.
Moze to doprowadzic do skurczenia sie obszarow sawann o 16 mln hektarow oraz lasow o 6 mln hektarow.

Odpowiedzia plodozmian.

Z raportu WWF wynika, ze jesli doszloby do porozumienia plantatorow z hodowcami bydla, straty te udaloby sie ograniczyc do 3,7 mln hektarow.
Porozumienie mialoby polegac na tym, ze ziemia na przemian bylaby przeznaczana pod uprawe soi oraz pod pastwiska.
Z przeprowadzonych przez WWF prob wynika, ze dzieki plodozmianowi uzyskano zwiekszona wydajnosc z hektara upraw soi oraz lepsze wyniki w hodowli bydla.
Wedlug przedstawicieli WWF, zamiast powiekszania upraw, powinno sie w bardziej intensywny sposob uzytkowac obecne tereny.
Skutek ekonomiczny bylby ten sam, natomiast zyski dla srodowiska naturalnego - nie do przecenienia.
LinkLeave a comment

Program III Ogolnopolskiej Konferencji Pracowniczej [Sep. 26th, 2004|08:03 pm]
[.......zielony.............anarchizm]

lovely__angel
Program III Ogolnopolskiej Konferencji Pracowniczej
Skuteczny protest pracowniczy

06.11. 2004 /sobota/
10.00. Rozpoczecie konferencji. Wprowadzenie do dyskusji: "Czy skuteczny protest pracowniczy jest mozliwy?"
10.30. Bojkot jako bron w walce z korporacjami.
Przyklady: Nestle, Danon, McDonalds' Zaproszone zaklady: poznanska Goplana, Lu Jaroslaw.
12.00. Jak skutecznie koordynowav protesty w skali miedzynarodowej? Dyskusja w gronie zaproszonych zwiazkowcow z zagranicy:
SAC Szwecja, CGT i SUD Francja, FAU i NoService Niemcy, LO Norwegia oraz goscie z Ukrainy.
13.00. Spolecznosci lokalne i ruchy spoleczne jako sojusznicy akcji pracowniczych. Dyskusja z udzialem zaproszonych przedstawicieli ruchow bezrobotnych i przedemerytow.
14.00. Przerwa.
14.30. Czy strajk jest - na dzien dzisiejszy - skuteczna metoda walki o sprawy pracownicze?
Wstep do dyskusji: Bill Mullins - staly negocjator (delegat), wybrany przez zaloge fabryki Rover w Birmingham w ramach TGWU (Transport and General Workers Union).
Omowienie przykladow: Uniontex Lodz i Wagon S.A. Ostrow.
Moderowana dyskusja - analiza slabych i mocnych stron, zagrozen i szans powodzenia akcji strajkowej.
16.30. Przerwa obiadowa.
17.30. Ku demokracji pracowniczej - dyskusja na temat projektu ustawy o radach pracowniczych (kontynuacja dyskusji na pod katem problemow poruszonych na II Ogolnopolskiej Konferencji Pracowniczej).
19.00. Zakonczenie pierwszego dnia Konferencji.

07.11. 2004 /niedziela/
10. 00. Czy strajk jest - na dzien dzisiejszy - skuteczna metoda walki o sprawy pracownicze?
Podsumowanie dyskusji i przyjecie tekstu dotyczacego mozliwosci przeprowadzenia strajku.
11.00. Organizacja demonstracji. Doswiadczenie organizatorow demonstracji przeciwko Europejskiemu Szczytowi Ekonomicznemu jaki odbyl sie w Warszawie 29 kwietnia 2004 roku.
12.30. Przerwa.
13.00. Podsumowanie konferencji i wybranie grupy organizacyjnej IV Ogolnopolskiej Konferencji Pracowniczej.
LinkLeave a comment

Netto. [Sep. 26th, 2004|08:03 pm]
[.......zielony.............anarchizm]

lovely__angel
Od:
Do:
Temat: Netto pilne
Data: 20 wrzesnia 2004 20:54

Witam !

Pilnie poszukuje informacji an temat dyskontow Netto (firma dunska) oraz ich przekretow w stosunku do klientow - przegrane sprawy, reklamacje, prostesty wokol budow oraz ew nielegalne budowy.
interesuja mnie konkretne sprawy.
osobna moze byc problematyka zwiazana z pracownikami jednak to mnie intersuje w mniejszym stopniu

--
Pozdrowienia,
Wiktor "Jezol" mailto:wmj@go2.pl
LinkLeave a comment

Kilka ciekawych linkow. [Sep. 26th, 2004|08:02 pm]
[.......zielony.............anarchizm]

lovely__angel
Kilka ciekawych linkow:

Roots Of Compassion:
- http://www.rootsofcompassion.org

Rekawiczki i kominiarka, ceny europejskie...
- http://www.rootsofcompassion.org/newshop/catalog/index.php?cPath=36

Kampania Morini:
- http://www.morinicampaign.tk
- http://www.novivisezione.org/morini.html
LinkLeave a comment

pop anarchizm [Sep. 23rd, 2004|08:55 pm]
[.......zielony.............anarchizm]

lovely__angel
Popieram Anarchizm
LinkLeave a comment

(no subject) [Sep. 20th, 2004|04:04 pm]
[.......zielony.............anarchizm]

lovely__angel

Czy rowerowy gansteryzm jest sluszny?

Tak, to jedyne rozwiazanie na chamskie zachowanie kierowcow!!!


Nie, tylko poprzez konstruktywna debate z kierowcami mozna osiagnac bezpieczne sciezki rowerowe.


Nie mam wyrobionego zdania, gdyz nie wiem co to jest.


Nie mam wyrobionego zdania, bo wali mnie istnienie sciezek rowerowych.



LinkLeave a comment

Proba zdyskredytowania Animal Liberation Front. [Sep. 20th, 2004|03:35 pm]
[.......zielony.............anarchizm]

lovely__angel
Proba zdyskredytowania Animal Liberation Front.

Oswiadczenie grupy informacyjnej ALF w tej sprawie.
Kilka miejscowosci, 20.09.2004r., Polska


Boli fakt, ze jest to prawdopodobnie bardziej podjazd osobisty na osobe zwiazana z grupa informacyjna, niz faktyczna proba zdyskredytowania ALF. Boli rowniez, ze robione jest to przez srodowisko podajace sie za 'animalistyczne'.

Byc moze, nie odpowiada komus fakt, ze oprocz animalizmu, kierujemy sie rowniez wizja 'zielonego spoleczenstwa' opartego na zalozeniach anarchizmu. Byc moze nie odpowiada fakt, ze nie popieramy w pelni wysylania petycji, ktore w naszych oczach nie zmieniaja niczego, procz przeswiadczenia, ze isnieja ludzie sprzeciwiajacy sie wykorzystywaniu innych istnien do podlych celow.
Nasze dzialania opieraja sie na akcji, nie na probie ogolnopolskiego rozglosu.

Nie popieramy rowniez 'wyscigu szczorow' w jakimkolwiek aspekcie zycia, rowniez na polu animalizmu.
Byc moze przeszkadza fakt, ze nie podpisujemy sie pod akcjami prowadzonymi przez ta grupe, bo dla nas wazny jest rowniez fakt, w jaki sposob traktuje sie innych ludzi; dlatego nie popieramy tej grupy.
Nie dazymy do zadnego bojkotu! W wiekszosci miast znalazlby sie jakis aktywista, badz sympatyk ALF mogacy dazyc do bojkotu dzialan tej grupy; ale takie dzialania uwazamy za bezpodstawne, dziecinne i uderzajace w ruch animalistyczny.

Naszymi dazeniami jest tylko i wylacznie wyzwolenie zwierzat i stworzenie spoleczenstwa wrazliwego na inne istnienia, w tym i ludzi, o czym kompletnie zapomniala ta grupa.

Osoba z naszej grupy informacyjnej, jaki i z calego ALF nie ukrywa swojej niecheci do tych osob, ale pozostawia dywagacje na ten temat dla siebie, a nie 'szczuje srodowisko' piszac publiczne posty, badz kierujac je do Ownerow.
Czas zastanowic sie, czy budujemy wolnosc dla zwierzat, czy niszczymy sie nawzajem!
My, jako ALF, tego nie chcemy!



Animal Liberation Front Polska - Grupa Informacyjna
i osobiscie Cri de Pagan Coeur (dreadzzz_zone@o2.pl)

Wiecej o ALFie w Polsce
http://www.livejournal.com/community/alf_poland

text: _la_liberte_; za zgoda Cri de Pagan Coeur
LinkLeave a comment

Wedkarze groza srodowisku [Sep. 11th, 2004|04:38 pm]
[.......zielony.............anarchizm]

lovely__angel
Wedkarze groza srodowisku

Zrodlo:
- Gazeta Wyborcza,
- W Obronie Zwierzat,
- Zieloni



Gazeta Wyborcza -
http://serwisy.gazeta.pl/nauka/1,34148,2252214.html



Tak twierdza amerykanscy naukowcy. Zebrane przez nich dane pokazuja, ze lowienie dla przyjemnosci niszczy wiecej niektorych gatunkow ryb niz polowy na sprzedaz.

Ja szkodze przyrodzie?! Jakie znaczenie ma tych pare rybek, ktore zlapie na wedke? Zajmijcie sie lepiej statkami, ktore dziennie lowia dziesiatki ton mintajow czy szprotek. To wielkie, komercyjne firmy odpowiadaja za niszczenie morz i oceanow, nie ja - tak moglby brzmiec komentarz wedkarza do badan ogloszonych dzisiaj w czasopismie "Science".

Fakty jednak sa nieublagane. Zespol amerykanskich naukowcow kierowany przez Felicie Coleman z Uniwersytetu Stanowego Florydy w Tallahassee przeanalizowal dokladnie amerykanskie polowy ryb morskich od 1981 do 2002 r. Badacze chcieli sprawdzic, ile zwierzat trafia do firm zyjacych z rybolowstwa, a ile - do wedkarzy lowiacych tylko dla przyjemnosci. W USA bowiem ostatnimi laty indywidualne polowy w wodach morskich i oceanicznych
stawaly sie coraz bardziej popularne. - Stracily tez wiele ze swojego uroku - twierdzi Coleman. - Wielu ludzi wyobraza sobie, ze na ryby wyplywa pontonem ojciec z synem, kazdy z jedna wedka i jednym haczykiem. Ale wielu "rybakow dla przyjemnosci" jest dzis zaopatrzonych w sonary oraz GPS-y, ktore pozwalaja im namierzyc niemal kazda rybe.
Maja tez dobre lodzie, ktore sa w stanie odplynac daleko od brzegu. Dzieki temu moga konkurowac z kutrami. Nawet ktos, kto zupelnie nie umie lowic ryb, moze wynajac lodz i zdac sie na wiedze doswiadczonej zalogi.

Widzialam 20 hakow w jednym pysku.

Pierwszy rzut oka na wyniki nie dostarczyl jednak zadnych rewelacji. W 2002 r. rekreacyjne polowy wylowily bowiem ledwo 4 proc. wszystkich ryb morskich zlapanych w USA. Gdy jednak naukowcy przyjrzeli sie dokladniej tym danym, procenty zaczely dziwnie rosnac. Najpierw badacze usuneli z listy dwie ryby lowione na skale przemyslowa, ale mimo wszystko utrzymujace stabilne populacje (mintaja i menhadena). Wsrod pozostalych gatunkow
wedkarze morscy odpowiedzialni byli juz za 10 proc. polowow.

Badacze zdawali sobie jednak sprawe, ze podczas rekreacyjnych wypadow na morze wedkarze poluja przede wszystkim na duze, drapiezne ryby (porownujac to do naszych slodkowodnych warunkow - przyjemniej jest zlapac jednego suma niz kilkanascie plotek). Ich populacje sa zwykle mniej liczne, a przez to bardziej podatne na wyniszczenie.
Kiedy wiec naukowcy wzieli pod uwage wylacznie te ryby, ktorych populacje sa zagrozone wyginieciem, okazalo sie, ze rekreacyjne polowania to 23 proc. calosci polowow. Najgorzej bylo w rejonach "wakacyjnych" - w poludniowym Atlantyku amatorzy lapia 38 proc. wszystkich lowionych ryb, wzdluz wybrzeza Pacyfiku - 59 proc., a w Zatoce Meksykanskiej az 64 proc.!

Jeszcze gorzej wyglada to w przypadku konkretnych gatunkow. 59 proc. lucjana czerwonego (Lutjanus campechanus) w Zatoce Meksykanskiej wylawiaja amatorzy. Wzdluz pacyficznego wybrzeza Ameryki sa odpowiedzialni za 87 proc. zlowien karmazyna (Sebastes paucispinus), a w poludniowym Atlantyku za 93 proc. polowow korwina czerwonego (Sciaenops ocellatus). W tych przypadkach indywidualne wyprawy lodzia staly sie wiec bardziej niebezpieczne dla srodowiska niz komercyjne polowy statkami!

Rzeczywistosc jest przy tym jeszcze gorsza, niz pokazuja powyzsze dane - dowodza badacze. Wszystko dlatego, ze w zestawieniach nie sposob uwzglednic ryb lowionych przez wedkarzy, a nastepnie wyrzucanych z powrotem do morza ze wzgledu na ich zbyt maly rozmiar. Co najmniej 20 proc. sposrod nich wkrotce potem umiera. Pozostale cierpia w mniejszym lub wiekszym stopniu. - Widzialam rybe, ktora miala 20 wedkarskich haczykow w swoim pysku - opowiada Coleman.

Wprowadzmy licencje na zabijanie.

Czy da siw wiec uratowac ryby przed wedkarzami?

- Obecne istnieja limity wielkosci ryb, jakie mozna zlowic. Nie ma jednak zadnych limitow co do liczby aktywnych wedkarzy - twierdza naukowcy.

Prawie polowa amerykanskich stanow polozonych wzdluz wybrzeza nie wymaga zadnych licencji na lowienie ryb morskich. - Polowania na ladzie sa ograniczone licznymi przepisami prawnymi. Zeby strzelac do jeleni czy kaczek, trzeba miec pozwolenie. Wedkarze morscy takich ograniczen nie maja - alarmuja badacze.

- Rekreacyjne polowy ryb sa wazne dla wielu osob - dodaje Felicia Coleman. - Dla niektorych to sposob na zjednoczenie sie z przyroda, inni w ten sposob zaspokajaja pierwotna potrzebe polowania. Ale jesli ludzie chca dalej lowic ryby, musimy nauczyc sie tak zarzadzac ich zasobami, by populacje mogly odbudowywac sie i pelnic swoja funkcje w morskim ekosystemie.
LinkLeave a comment

Kontrola w fast foodach - McDonald's, TelePizza, KFC, Pizza Hut. [Sep. 11th, 2004|04:37 pm]
[.......zielony.............anarchizm]

lovely__angel
Kontrola w fast foodach - McDonald's, TelePizza, KFC, Pizza Hut.


Zrodlo:
- W Obronie Zwierzat,
- Zieloni.



Dwie podobne informacje:

Dzisiejsze wydanie wiadomosci TOK FM do posluchania oraz lodzkie wydanie Gazety Wyborczej z 30/31 sierpnia 2004

fast foody

Uwaga na bary szybkiej obslugi! Kontrolerzy Panstwowej Inspekcji Handlowej zbadali blisko dwiescie fastfoodow. O tym co
wykryli - Aneta Malecka

Posluchaj:
http://serwisy.gazeta.pl/im/tokfm/serwisy_tokfm07_00_20040831_3.mp3


Gazeta Wyborcza - Lodz
Kontrola w fast foodach

Zakonczyla sie kontrola Inspekcji Handlowej w barach szybkiej obslugi.
Lodzkie lokale wypadly niezle.

Kontrolerzy inspekcji odwiedzili w calym kraju 175 barow szybkiej obslugi (tzw. fast foodow). Po raz pierwszy znalazly sie w nich placowki nalezace do duzych sieci gastronomicznych - typu McDonald's, TelePizza, KFC, Pizza Hut.
Inspektorzy sprawdzali jakosc potraw i napojow, rzetelnosc ich porcjowania, a takze widocznosc cen. Zakwestionowali jakosc co czwartej badanej potrawy. Okazalo sie, ze w ponad 10 proc. lokali gastronomicznych wydawano porcje mniejszej wagi badz objetosci niz przewidywal cennik, a w prawie polowie skontrolowanych barow nie przestrzegano obowiazku informowania o cenach. Cenniki przechowywano w trudno dostepnym miejscu, brakowalo w nich okreslen, co wchodzi w sklad danej potrawy. Wynik kontroli IH to 95 mandatow karnych o lacznej wysokosci 16,6 tys. zl. Jak wypadla w
raporcie Lodz i wojewodztwo? - Zaskakujaco dobrze - przyznaje Malgorzata Golabczyk, naczelnik wydzialu kontroli artykulow zywnosciowych w Izbie Handlowej w Lodzi. - Skontrolowalismy 11 barow. Wszedzie cenniki byly w porzadku, nie znalezlismy tez zadnych przeterminowanych produktow. Gorzej bylo tylko ze stanem sanitarnym fast foodow. W trzech placowkach na blatach kuchennych i podlogach lezaly odpadki, brudne byly tez lodowki.

Nie udalo sie dokladnie ustalic, czy lodzcy restauratorzy zanizaja wage porcji. W polowie barow wagi nie mialy legalizacji, a wiec nie mozna ich bylo skontrolowac.

http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,2258663.html
LinkLeave a comment

navigation
[ viewing | most recent entries ]
[ go | earlier ]